wtorek, 21 lutego 2012

Baśka Wołodyjowska



Sienkiewiczowskie klimaty na żarnowieckich "Dzikich Polach" :))

Już kiedyś chyba pisałam o Baśce Wołodyjowskiej, no ale tego nigdy nie za wiele. Jako dziecko marzyłam o tym, aby w przyszłości być taką Baśką i kiedy zwątpienie w życiu przychodzi to zawsze przypomina mi się ten Zagłoby "Hajduczek", który przed Azją do Chreptiowa do swojego Michałka wraca. Najpierw na swoim koniu z Azji wierzchowcem przy boku, potem jednego konia wilki zjadły, drugi się utopił, mróz,śniegi wiatr, pogoń tatarska za nią, a ona uparcie brnie do przodu, do stanicy, do swojego kochanego Michałka...Twardzielka, mój idol!
Przedwczoraj tak mi jakoś nijako było i przed telewizorem zasiadłam. Włączam, a tu Pana Wołodyjowskiego puszczają. Oglądam zawsze tylko do momentu aż Baśka u wrót Chreptiowa pada i strażnicy ją odnajdują. Dalej to już smutek, nabijanie Azji na pal, no i na końcu Wołodyjowski i Ketling Kamieńca Turkom oddać nie chcąc wysadzają się z twierdzą w powietrze... chociaż na końcu filmu szarża husarii przewspaniała, że aż serce rośnie!

7 komentarzy:

  1. i jeszcze scena z pogrzebu Wołodyjowskiego
    "larum grają ...."
    zawsze za serce chwyta
    Pozdrawiam
    Michał Korsak

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanko :D Ile by kosztowało 4 tyg obozu? No i czy jakieś konie się sprzedały? :DD PS: Wysłałam E-mail ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Ewo! Zapraszam na e-mail :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mogłabym poprosić o odpowiedź na e-mailu? :D

    OdpowiedzUsuń
  6. From the menu that appeаrs, chooѕe the "Erase Lines"
    optiοn to reѕtrict the eгaѕer
    to removing lines. This is cοde foг, 'Did the last guy get canned and if so, why'.
    The manufacturers of these GPS coоl shoеs havе a potentіаl marketing blockbuѕtеr οn thеir hands if they handle it right.


    My page: www.nsppf.org.uk

    OdpowiedzUsuń
  7. It waѕ јust аs well that I hаd the boоk I рicked up at
    Haneda wіth me to rеad, fοr І was still
    in no mood to bе drawn into a conversatiοn wіth
    anуone juѕt then. Take her to a bеaсh οr to а plаce уou've never visited before. They were bad for each other, each pushing the other to excess, whether drugs or sex.

    Feel free to visit my web site: kinky

    OdpowiedzUsuń